قصد داریم شما را با اصطلاح ایجکت کردن خلبان آشنا کنیم و عکس جالبی از لحظه ایجکت کردن را مشاهده خواهید کرد.
خیلیها اصطلاح ایجکت کردن را در جنگندههای شنیدهاند که در مواقع خطر
جان خلبان یا خلبانها را نجات دهد. اما در زمان اقدام به این کار دقیقا چه
اتفاقی میافتد؟
ایجکت کردن به خاطر احتمال از کار افتادن سیستمهای الکترونیکی جنگنده در زمان خطر به صورت مکانیکی صورت میگیرد.
وقتی خلبان دسته ایجکت را میکشد به طور خودکار شیشه محافظ بالای سر خلبان کنده میشود. در کسری از ثانیه راکت مخصوص زیر صندلی خلبان فعال شده و او را به همراه صندلی با سرعت زیادی به بیرون پرتاب میکند.
در این حالت ممکن است که صندلی حامل خلبان به چندین متر بالاتر از جت پرتاب شود و اکنون خلبان باید دسته باز شدن چتر نجات مخصوص را بکشد تا چتر آزاد شده و او را به زمین برساند.
وقتی خلبان دسته ایجکت را میکشد به طور خودکار شیشه محافظ بالای سر خلبان کنده میشود. در کسری از ثانیه راکت مخصوص زیر صندلی خلبان فعال شده و او را به همراه صندلی با سرعت زیادی به بیرون پرتاب میکند.
در این حالت ممکن است که صندلی حامل خلبان به چندین متر بالاتر از جت پرتاب شود و اکنون خلبان باید دسته باز شدن چتر نجات مخصوص را بکشد تا چتر آزاد شده و او را به زمین برساند.